• Systemowa zmiana w szkole

    KrakĂłw

    Zbyt wiele dzieci traci swoją naturalną radość z uczenia się przez tradycyjny sposób organizowania nauki. Kirsten Kristensen

    Dzieci uczą się efektywniej kiedy dobrze się przy tym bawią, czują się bezpieczne i ufają, że błędy są traktowane jako naturalna część procesu uczenia się.

    Ten warsztat jest dla każdego kto jest zaangażowany w edukację lub interesuje się rozwojem dzieci. Oferuje on możliwość rozwinięcia umiejętności porozumiewania się oraz nauczenia się jak przyczyniać się do tworzenia Kultury Pokoju w klasie szkolnej poprzez swoją obecność.

    Celem warsztatu jest wyposażenie nauczycieli w umiejętności potrzebne do wspierania dzieci we wzrastaniu z innymi opcjami niż poddanie się lub bunt, w umiejętności budowania dialogu, który prowadzi do zaspokojenia potrzeb obu stron.

    Będziemy dążyć do wypracowania równowagi pomiędzy prowadzeniem uczniów, a wzmacnianiem ich samodzielności i wewnętrznej motywacji:

    – czasem rozczarowujemy uczniów oferując im zbyt mało przewodnictwa,

    – czasem przewodzimy młodym ludziom zbyt dużo, stając na drodze ich uczenia się w wyniku wewnętrznej motywacji i wykształcania odpowiedzialności za samego siebie.



    Podczas warsztatu będziemy pracować nad poniższymi tematami:

    – Wyklarowanie własnej wizji pracy z uczniami, aby wypracować praktyczne kroki, które przybliżą nas do jej realizacji.

    – Rozwój umiejętności wzbogacania naszej pracy i współpracy w szkołach w oparciu o wartości bezprzemocowe, które uznają podstawowe potrzeby ludzkie takie jak: wzajemny szacunek, empatia, równość i włączanie w codziennym życiu dzieci.

    – Pokój to nie brak konfliktu, ale umiejętności podchodzenia bliżej i stawania się kreatywnym. Przedstawimy umiejętności do radzenia sobie ze złością, konfliktami, abyśmy mogli modelować i inspirować dzieci pokazując im jak dążyć do kontaktu w sytuacjach wyzwania.

    – Praktykowanie empatii dla samego siebie, szczerości i empatii w zbalansowanym dialogu, który koncentruje się na jakości relacji, umożliwiającej zaspokojenie potrzeb obu stron.

    – Zgłębianie jak połączyć przepaść między naszymi aspiracjami i realiami codzienności, z jej wieloma wyzwaniami. Praktykowanie dostępu do taktyki w chwilach wyzwania oraz powracania do myślenia o strategii w kontekście celów długoterminowych.

    – Możliwość pracy na własnych przykładach i uczenia się jak przyczyniać się do rozwoju w oparciu o dialog i współpracę.

    – Zgłębianie codziennych praktyk, które wspierają w odnajdywaniu wewnętrznego spokoju, rozszerzają naszą możliwość utrzymywania dobrego samopoczucia u siebie i innych, jednocześnie koncentrując się na przedmiocie nauki.

    – Praktykowanie włączania dzieci we wszystkie rozmowy w celu rozwijania w nich wartości demokratycznych oraz przygotowania do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym.

    Naszym marzeniem jest, aby nasi uczniowie:

    – po 12 latach nauki w szkole podchodzili do uczenia się z takim samym entuzjazmem, jak ten który towarzyszył im pierwszego dnia szkoły.

    – czuli się bezpiecznie, czuli się akceptowani tacy jakimi są, czuli radość z uczenia się, oraz uczyli się pod wpływem wewnętrznej motywacji i brali odpowiedzialność za własną naukę.

    – czuli wolność w oferowaniu swojego wkładu.

    Jako przygotowanie do kursu rekomendujemy obejrzenie 5 filmów: “Culture of Peace in School with NVC”.

    Zjazdy odbywają się w siedzibie Leance przy ul.Kobierzyńska 24 w Krakowie:
    26-28 paĹşdziernika 2018
    piątek 17-20
    sobota 9-18
    niedziela 9-16

    Cena za 1 zjazd: 1400 zł
    Widełki: 700- 2100 zł
    Skalkulowana cena za zjazd, która pozwala na opłacenie wszelkich kosztów wynagrodzenia trenerów i organizację kursu to 1400 zł. Chcemy jednak, aby kurs ten był jak najbardziej dostępny dla wszystkich, więc proponujemy widełki cenowe.

    Wpłaty na konto:
    Rubikon Marta Kułaga
    IBAN PL 02 1050 1445 1000 0091 4893 7189

    Zapisy i informacje: marta.kulaga@leance.org

    Edukacja