• Porozumienie bez Przemocy (NVC) w edukacyjnych przestrzeniach

    Gliwice

    Zapraszamy na warsztaty, których fundamentem będzie świat potrzeb – nauczycieli, podopiecznych i ich rodziców.

    Mamy dla Was propozycję trzech części podróży, która jest zaproszeniem do świata NVC. Możesz zdecydować się na wszystko, albo wybrać jedną część. Każda z nich będzie odrębną całością.

    Dla kogo?
    Zapraszamy nauczycieli, wychowawców, psychologów i pedagogów, dyrektorów szkół i przedszkoli i wszystkich, którzy chcą, aby edukacyjne przestrzenie były miejscem kontaktu, dialogu, wzajemnego szacunku i zrozumienia – były takim światem, który działa dla wszystkich.

    Część I - 28 stycznia godz. 8.30 – 15.00 - Wprowadzenie do Porozumienia bez Przemocy (NVC) – czyli o tym, jak świadomie budować empatyczną komunikację w edukacyjnych przestrzeniach.

    Omówimy i przećwiczymy:

    - Strefy regulacji, czyli jak działa autonomiczny układ nerwowy i co dla nas z tego wynika?
    - Podstawowe narzędzia i rozróżnienia NVC
    - 4 kroki do porozumienia – od oceny do dialogu
    - Wpływ języka na relacje w szkole/przedszkolu. Co buduje, a co rujnuje kontakty między ludźmi?
    - Jak działają słowa, których używamy?
    - Sposoby dbania o siebie i empatia dla siebie
    - Dbanie o granice – mówienie i przyjmowanie “nie”
    - Komunikacja w trudnych sytuacjach

    Część II - 13 marca godz. 8.30 – 15.00 - Współpraca z rodzicami – jak spór (lub obojętność) zamieniać we współdziałanie, jak się nawzajem usłyszeć?

    Omówimy i przećwiczymy:

    - Największe trudności we współpracy z rodzicami i nasze reakcje
    - Przekonania na temat rodziców – jak je transformować, jeśli nie wspierają?
    - Po co nam rodzice w szkole/przedszkolu/żłobku?
    - Kiedy się nie zgadzamy, czyli trudne rozmowy o dzieciach i/lub o szkole/przedszkolu/ żłobku
    - „To nie jest o mnie!” – jak usłyszeć potrzeby za trudnymi do przyjęcia słowami?
    - Jak szukać rozwiązań, które biorą pod uwagę potrzeby wszystkich?
    - Oddawanie odpowiedzialności za sprawy, na które nie mamy wpływu
    - Dbanie o swoje granice i szanowanie granic innych ludzi

    Część III - 26 marca godz. 8.30 – 15.00 - Oceniasz czy doceniasz? Informacja zwrotna oparta na obserwacji i wspierająca rozwój
    Człowiek nie odżywia się tym, co połknie, ale tym, co strawi.

    Omówimy i przećwiczymy:
    - Czym jest informacja zwrotna i czemu ma służyć?
    - Jaka jest różnica między oceną a informacją zwrotną?
    - Jak budować informację, opartą na obserwacji?
    - Gdzie tkwi siła procesu nastawionego na rozwój?
    - Które słowa budują, a które rujnują?
    - Komunikacja jako uzgadnianie znaczeń, czyli co ode mnie usłyszałeś/aś? Siła parafrazy
    - Jak zadbać o obie strony w dawaniu informacji, która wspiera i zaprasza do rozwoju?
    - Siła wdzięczności w informacji zwrotnej

    Warsztaty poprowadzi Elżbieta Więcław

    Szczegóły i zapisy: https://www.strefarozwoju.filomata.pl/porozumienie-bez-przemocy-nvc-w-edukacyjnych-przestrzeniach/

    MASZ PYTANIE:
    zadzwoń: 731 231 741
    napisz: szkolenia@filomata.pl

    Edukacja