• NVC W ŻYCIU LIDERA – OD EMPATYCZNEJ KOMUNIKACJI DO SKUTECZNYCH ZESPOŁÓW

    Warszawa

    Jesteś liderem w swojej organizacji, zespole, środowisku zawodowym lub społecznym? Jeśli chcesz szukać sposobów na tworzenie przestrzeni, w której skuteczność wynika z wzajemnego zrozumienia i współodpowiedzialności

    Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji procesu rozwojowego NVC W BIZNESIE:
    NVC w życiu lidera – Od empatycznej komunikacji do skutecznych zespołów

    Warsztaty poprowadzą: Joanna Berendt, Elżbieta Więcław, Bartosz Berendt oraz Michał Sosin

    Sprawdź, co zyskacie – Ty i Twoja organizacja:
    - znajomość prawdziwych potrzeb swoich klientów/pracowników i umiejętność budowania relacji, które wzmacniają obie strony
    - poznanie skutecznych sposobów radzenia sobie z „trudnymi” sytuacjami i „kłopotliwymi” klientami i odnajdowanie konstruktywnych rozwiązań
    - udzielanie i odbieranie wspierającej informacji zwrotnej, która usprawni działania na poziomie organizacyjnym
    - znajdowanie rozwiązań, które uwzględniają potrzeby całej organizacji
    - wzbogacenie kompetencji zawodowych i złapanie nowej perspektywy, jaką daje Porozumienie bez Przemocy (NVC)
    - dbanie o siebie, wyznaczanie granic, wzajemny szacunek
    - poprawę atmosfery w miejscu pracy, a w rezultacie większą motywację i zaangażowanie, za którymi idzie skuteczność w działaniu organizacji

    W czasie trzymiesięcznego procesu rozwojowego:
    - poznasz założenia procesu NVC Marshalla B. Rosenberga
    - zobaczysz, jak skutecznie rozwiązywać konflikty oraz tworzyć rozwiązania wygrany-wygrany
    - przyjrzysz się konkretnym sytuacjom z Twojej zawodowej przestrzeni i zyskasz konkretne narzędzia do pracy na co dzień
    - otrzymasz wiedzę, doświadczenie i wsparcie w procesie rozwojowym
    - przećwiczysz narzędzia NVC i dostosujesz je do specyfiki swojej pracy
    - poznasz sposoby pracy z trudnymi emocjami: złością, strachem, frustracją oraz brakiem motywacji
    - zwiększysz świadomość uczuć i potrzeb swoich i innych, by zwiększyć wzajemne zrozumienie w zespole
    - nauczysz się, jak mieć więcej radości i lekkości w wykonywaniu swojej pracy

    Dla kogo jest ten kurs:
    - dla osób, które pracują w bliskim kontakcie ze swoimi Klientami (psychologów, coachów, trenerów)
    - liderów i menedżerów, właścicieli firm
    - dla osób, które chcą w swoim zawodowym życiu i zawodowych relacjach korzystać ze wsparcia, jakie daje NVC
    - dla osób, które chcą się rozwijać, zdobywając ogromny obszar kompetencji, jaki daje NVC
    - pracowników działów HR

    PROGRAM KURSU

    MODUŁ I (1-2 kwietnia 2025)
    EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA LIDERA – ŚWIADOMOŚĆ SIEBIE
    Moduł pierwszy jest wprowadzeniem do NVC i zaproszeniem do świata przywództwa opartego na empatii, w którym jest miejsce dla emocji i potrzeb i świadomych wyborów.
    Podstawowe założenia i narzędzia NVC
    Droga do porozumienia od JA poprzez TY do MY
    Jak działają słowa, których używamy? Pułapki komunikacji.
    Świadomość siebie i zarządzanie sobą: od języka nawykowego do języka potrzeb
    4 komponenty skutecznej komunikacji – ważne rozróżnienia:
    – Oceny a Obserwacje
    – Myśli a Uczucia
    – Strategie a Potrzeby
    – Żądania a Prośby
    Lider czyli kto? Jak może tworzyć efektywne zespoły?
    Złość lidera – jak nią zarządzać i przekuwać w zasoby budujące relacje?
    – złość i inne „dzwonki” alarmowe w zespole
    – złość jako źródło ważnych informacji
    – sposoby transformowania złości
    Przywództwo oparte na empatii czyli co?

    MODUŁ II (6-7 maja 2025)
    ŚWIADOMOŚĆ INNYCH
    Moduł drugi buduje kompetencje aktywnego słuchania i prowadzenia efektywnych rozmów, w których ludzie wzajemnie słyszą się z perspektywy potrzeb, rozumieją emocje i potrafią je nazywać i regulować. Rozwija umiejętności budowania kontaktu, który sprzyja relacjom.
    Język potrzeb w praktyce – moc potrzeb budująca kontakt
    Odchodzenie od etykiet i ocen na rzecz kontaktu, siła obserwacji
    Empatia jako postawa a granice i cele biznesowe
    Odmowa budująca kontakt i wzajemne zaufanie
    – Co ważnego stoi za odmową?
    – Jak odmawiać z uważnością na kontakt?
    – Jak przyjmować odmowę konstruktywnie, z uważnością na potrzeby zespołu/organizacji?
    Trudne komunikaty w zespole jako szansa na głębsze zrozumienie siebie i innych, na szukanie wspólnych rozwiązań
    – Co oznaczają dla lidera i zespołu trudne komunikaty, czym są?
    – Co stoi za trudnymi komunikatami?
    – Jak z empatią dla siebie i innych sobie z nimi radzić?

    MODUŁ III (17-18 czerwca 2025)
    ZARZĄDZANIE RELACJAMI W ZESPOLE – SIŁA DIALOGU
    Moduł trzeci jest praktyką formułowania informacji zwrotnej, która buduje współpracę i wzmacnia relacje. To służy współtworzeniu przestrzeni, która działa dla każdego i zachęca do współodpowiedzialności za organizację.
    Informacja zwrotna budująca współpracę
    – Co wspiera budowanie kultury informacji zwrotnej w organizacji?
    – O co zadbać, by informacja zwrotna wzmacniała relację?
    – Model informacji zwrotnej opartej na współpracy wg Miki Kashtan
    – Różne zastosowania prośby o kontakt
    Reagowanie na informację zwrotną, którą trudno jest usłyszeć
    Dynamika empatycznej rozmowy:
    – Jak mówić by być usłyszanym?
    – Jak słuchać by usłyszeć?
    – Jak zwiększać szanse na wzajemne usłyszenie siebie?
    – Umowy rokujące na rozwiązania
    Integracja poznanych narzędzi NVC i praktyka na przykładach z życia biznesowego uczestników

    LICZEBNOŚĆ GRUPY
    maksymalna liczba uczestników to 16 osób

    TERMINY:
    MODUŁ I: 1-2kwietnia 2025
    MODUŁ II: 6-7 maja 2025
    MODUŁ III: 17-18 czerwca 2025
    SUPERWIZJA (online): 17 września 2025

    GODZINY WARSZTATÓW
    pierwszy dzień: 10.00 – 17.30
    (w tym godzinna przerwa na lunch)
    drugi dzień: 9.00 – 16.30
    (w tym godzinna przerwa na lunch)
    superwizja: 9.00 – 15.00

    TELEKLASY
    Po każdym module odbywa się dodatkowo spotkanie on-line, tzw. „teleklasa”, która służy wymianie doświadczeń i jest dodatkowym wsparciem trenera dla uczestników.
    Terminy teleklas: 22 kwietnia 2025, 19 maja 2025, 30 czerwca 2025.
    Godziny teleklas: 9.30 – 11.00

    CENA: 7500 - 9200 zł

    MASZ PYTANIA?
    skontaktuj się z nami:
    telefonicznie – 731 231 741
    mailowo – strefarozwoju@filomata.pl
    Szczegóły: https://www.strefarozwoju.filomata.pl/nvc-w-zyciu-lidera/

    Ogólne