NVC W ŻYCIU LIDERA – OD EMPATYCZNEJ KOMUNIKACJI DO SKUTECZNYCH ZESPOŁÓW
Warszawa
Jesteś liderem w swojej organizacji, zespole, środowisku zawodowym lub społecznym? Jeśli chcesz szukać sposobów na tworzenie przestrzeni, w której skuteczność wynika z wzajemnego zrozumienia i współodpowiedzialności
Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji procesu rozwojowego NVC W BIZNESIE:
NVC w życiu lidera – Od empatycznej komunikacji do skutecznych zespołów
Warsztaty poprowadzą: Joanna Berendt, Elżbieta Więcław, Bartosz Berendt oraz Michał Sosin
Sprawdź, co zyskacie – Ty i Twoja organizacja:
- znajomość prawdziwych potrzeb swoich klientów/pracowników i umiejętność budowania relacji, które wzmacniają obie strony
- poznanie skutecznych sposobów radzenia sobie z „trudnymi” sytuacjami i „kłopotliwymi” klientami i odnajdowanie konstruktywnych rozwiązań
- udzielanie i odbieranie wspierającej informacji zwrotnej, która usprawni działania na poziomie organizacyjnym
- znajdowanie rozwiązań, które uwzględniają potrzeby całej organizacji
- wzbogacenie kompetencji zawodowych i złapanie nowej perspektywy, jaką daje Porozumienie bez Przemocy (NVC)
- dbanie o siebie, wyznaczanie granic, wzajemny szacunek
- poprawę atmosfery w miejscu pracy, a w rezultacie większą motywację i zaangażowanie, za którymi idzie skuteczność w działaniu organizacji
W czasie trzymiesięcznego procesu rozwojowego:
- poznasz założenia procesu NVC Marshalla B. Rosenberga
- zobaczysz, jak skutecznie rozwiązywać konflikty oraz tworzyć rozwiązania wygrany-wygrany
- przyjrzysz się konkretnym sytuacjom z Twojej zawodowej przestrzeni i zyskasz konkretne narzędzia do pracy na co dzień
- otrzymasz wiedzę, doświadczenie i wsparcie w procesie rozwojowym
- przećwiczysz narzędzia NVC i dostosujesz je do specyfiki swojej pracy
- poznasz sposoby pracy z trudnymi emocjami: złością, strachem, frustracją oraz brakiem motywacji
- zwiększysz świadomość uczuć i potrzeb swoich i innych, by zwiększyć wzajemne zrozumienie w zespole
- nauczysz się, jak mieć więcej radości i lekkości w wykonywaniu swojej pracy
Dla kogo jest ten kurs:
- dla osób, które pracują w bliskim kontakcie ze swoimi Klientami (psychologów, coachów, trenerów)
- liderów i menedżerów, właścicieli firm
- dla osób, które chcą w swoim zawodowym życiu i zawodowych relacjach korzystać ze wsparcia, jakie daje NVC
- dla osób, które chcą się rozwijać, zdobywając ogromny obszar kompetencji, jaki daje NVC
- pracowników działów HR
PROGRAM KURSU
MODUŁ I (1-2 kwietnia 2025)
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA LIDERA – ŚWIADOMOŚĆ SIEBIE
Moduł pierwszy jest wprowadzeniem do NVC i zaproszeniem do świata przywództwa opartego na empatii, w którym jest miejsce dla emocji i potrzeb i świadomych wyborów.
Podstawowe założenia i narzędzia NVC
Droga do porozumienia od JA poprzez TY do MY
Jak działają słowa, których używamy? Pułapki komunikacji.
Świadomość siebie i zarządzanie sobą: od języka nawykowego do języka potrzeb
4 komponenty skutecznej komunikacji – ważne rozróżnienia:
– Oceny a Obserwacje
– Myśli a Uczucia
– Strategie a Potrzeby
– Żądania a Prośby
Lider czyli kto? Jak może tworzyć efektywne zespoły?
Złość lidera – jak nią zarządzać i przekuwać w zasoby budujące relacje?
– złość i inne „dzwonki” alarmowe w zespole
– złość jako źródło ważnych informacji
– sposoby transformowania złości
Przywództwo oparte na empatii czyli co?
MODUŁ II (6-7 maja 2025)
ŚWIADOMOŚĆ INNYCH
Moduł drugi buduje kompetencje aktywnego słuchania i prowadzenia efektywnych rozmów, w których ludzie wzajemnie słyszą się z perspektywy potrzeb, rozumieją emocje i potrafią je nazywać i regulować. Rozwija umiejętności budowania kontaktu, który sprzyja relacjom.
Język potrzeb w praktyce – moc potrzeb budująca kontakt
Odchodzenie od etykiet i ocen na rzecz kontaktu, siła obserwacji
Empatia jako postawa a granice i cele biznesowe
Odmowa budująca kontakt i wzajemne zaufanie
– Co ważnego stoi za odmową?
– Jak odmawiać z uważnością na kontakt?
– Jak przyjmować odmowę konstruktywnie, z uważnością na potrzeby zespołu/organizacji?
Trudne komunikaty w zespole jako szansa na głębsze zrozumienie siebie i innych, na szukanie wspólnych rozwiązań
– Co oznaczają dla lidera i zespołu trudne komunikaty, czym są?
– Co stoi za trudnymi komunikatami?
– Jak z empatią dla siebie i innych sobie z nimi radzić?
MODUŁ III (17-18 czerwca 2025)
ZARZĄDZANIE RELACJAMI W ZESPOLE – SIŁA DIALOGU
Moduł trzeci jest praktyką formułowania informacji zwrotnej, która buduje współpracę i wzmacnia relacje. To służy współtworzeniu przestrzeni, która działa dla każdego i zachęca do współodpowiedzialności za organizację.
Informacja zwrotna budująca współpracę
– Co wspiera budowanie kultury informacji zwrotnej w organizacji?
– O co zadbać, by informacja zwrotna wzmacniała relację?
– Model informacji zwrotnej opartej na współpracy wg Miki Kashtan
– Różne zastosowania prośby o kontakt
Reagowanie na informację zwrotną, którą trudno jest usłyszeć
Dynamika empatycznej rozmowy:
– Jak mówić by być usłyszanym?
– Jak słuchać by usłyszeć?
– Jak zwiększać szanse na wzajemne usłyszenie siebie?
– Umowy rokujące na rozwiązania
Integracja poznanych narzędzi NVC i praktyka na przykładach z życia biznesowego uczestników
LICZEBNOŚĆ GRUPY
maksymalna liczba uczestników to 16 osób
TERMINY:
MODUŁ I: 1-2kwietnia 2025
MODUŁ II: 6-7 maja 2025
MODUŁ III: 17-18 czerwca 2025
SUPERWIZJA (online): 17 września 2025
GODZINY WARSZTATÓW
pierwszy dzień: 10.00 – 17.30
(w tym godzinna przerwa na lunch)
drugi dzień: 9.00 – 16.30
(w tym godzinna przerwa na lunch)
superwizja: 9.00 – 15.00
TELEKLASY
Po każdym module odbywa się dodatkowo spotkanie on-line, tzw. „teleklasa”, która służy wymianie doświadczeń i jest dodatkowym wsparciem trenera dla uczestników.
Terminy teleklas: 22 kwietnia 2025, 19 maja 2025, 30 czerwca 2025.
Godziny teleklas: 9.30 – 11.00
CENA: 7500 - 9200 zł
MASZ PYTANIA?
skontaktuj się z nami:
telefonicznie – 731 231 741
mailowo – strefarozwoju@filomata.pl
Szczegóły: https://www.strefarozwoju.filomata.pl/nvc-w-zyciu-lidera/Ogólne