NVC W ŻYCIU LIDERA – Od empatycznej komunikacji do skutecznych zespołów
Warszawa
NVC W ŻYCIU LIDERA – OD EMPATYCZNEJ KOMUNIKACJI DO SKUTECZNYCH ZESPOŁÓW
Jesteś liderem w swojej organizacji, zespole, środowisku zawodowym lub społecznym? Jeśli chcesz szukać sposobów na tworzenie przestrzeni, w której skuteczność wynika z wzajemnego zrozumienia i współodpowiedzialności
Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji procesu rozwojowego NVC W BIZNESIE:
NVC w życiu lidera – Od empatycznej komunikacji do skutecznych zespołów
Sprawdź, co zyskacie – Ty i Twoja organizacja:
• znajomość prawdziwych potrzeb swoich klientów/pracowników i umiejętność budowania relacji, które wzmacniają obie strony
• poznanie skutecznych sposobów radzenia sobie z „trudnymi” sytuacjami i „kłopotliwymi” klientami i odnajdowanie konstruktywnych rozwiązań
• udzielanie i odbieranie wspierającej informacji zwrotnej, która usprawni działania na poziomie organizacyjnym
• znajdowanie rozwiązań, które uwzględniają potrzeby całej organizacji
• wzbogacenie kompetencji zawodowych i złapanie nowej perspektywy, jaką daje Porozumienie bez Przemocy (NVC)
• dbanie o siebie, wyznaczanie granic, wzajemny szacunek
• poprawę atmosfery w miejscu pracy, a w rezultacie większą motywację i zaangażowanie, za którymi idzie skuteczność w działaniu organizacji
W czasie trzymiesięcznego procesu rozwojowego:
• poznasz założenia procesu NVC Marshalla B. Rosenberga
• zobaczysz, jak skutecznie rozwiązywać konflikty oraz tworzyć rozwiązania wygrany-wygrany
• przyjrzysz się konkretnym sytuacjom z Twojej zawodowej przestrzeni i zyskasz konkretne narzędzia do pracy na co dzień
• otrzymasz wiedzę, doświadczenie i wsparcie w procesie rozwojowym
• przećwiczysz narzędzia NVC i dostosujesz je do specyfiki swojej pracy
• poznasz sposoby pracy z trudnymi emocjami: złością, strachem, frustracją oraz brakiem motywacji
• zwiększysz świadomość uczuć i potrzeb swoich i innych, by zwiększyć wzajemne zrozumienie w zespole
• nauczysz się, jak mieć więcej radości i lekkości w wykonywaniu swojej pracy
Dla kogo jest ten kurs:
• dla osób, które pracują w bliskim kontakcie ze swoimi Klientami (psychologów, coachów, trenerów)
• liderów i menedżerów, właścicieli firm
• dla osób, które chcą w swoim zawodowym życiu i zawodowych relacjach korzystać ze wsparcia, jakie daje NVC
• dla osób, które chcą się rozwijać, zdobywając ogromny obszar kompetencji, jaki daje NVC
• pracowników działów HR
MODUŁ I (3-4 kwietnia 2024) - EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA LIDERA – ŚWIADOMOŚĆ SIEBIE
Moduł pierwszy jest wprowadzeniem do NVC i zaproszeniem do świata przywództwa opartego na empatii, w którym jest miejsce dla emocji i potrzeb i świadomych wyborów.
• Podstawowe założenia i narzędzia NVC
• Droga do porozumienia od JA poprzez TY do MY
• Jak działają słowa, których używamy? Pułapki komunikacji.
• Świadomość siebie i zarządzanie sobą: od języka nawykowego do języka potrzeb
• 4 komponenty skutecznej komunikacji – ważne rozróżnienia:
– Oceny a Obserwacje
– Myśli a Uczucia
– Strategie a Potrzeby
– Żądania a Prośby
• Lider czyli kto? Jak może tworzyć efektywne zespoły?
• Złość lidera – jak nią zarządzać i przekuwać w zasoby budujące relacje?
– złość i inne „dzwonki” alarmowe w zespole
– złość jako źródło ważnych informacji
– sposoby transformowania złości
• Przywództwo oparte na empatii czyli co?
MODUŁ II (7-8 maja 2024) - ŚWIADOMOŚĆ INNYCH
Moduł drugi buduje kompetencje aktywnego słuchania i prowadzenia efektywnych rozmów, w których ludzie wzajemnie słyszą się z perspektywy potrzeb, rozumieją emocje i potrafią je nazywać i regulować. Rozwija umiejętności budowania kontaktu, który sprzyja relacjom.
• Język potrzeb w praktyce – moc potrzeb budująca kontakt
• Odchodzenie od etykiet i ocen na rzecz kontaktu, siła obserwacji
• Empatia jako postawa a granice i cele biznesowe
• Odmowa budująca kontakt i wzajemne zaufanie
– Co ważnego stoi za odmową?
– Jak odmawiać z uważnością na kontakt?
– Jak przyjmować odmowę konstruktywnie, z uważnością na potrzeby zespołu/organizacji?
• Trudne komunikaty w zespole jako szansa na głębsze zrozumienie siebie i innych, na szukanie wspólnych rozwiązań
– Co oznaczają dla lidera i zespołu trudne komunikaty, czym są?
– Co stoi za trudnymi komunikatami?
– Jak z empatią dla siebie i innych sobie z nimi radzić?
MODUŁ III (5-6 czerwca 2024) - ZARZĄDZANIE RELACJAMI W ZESPOLE – SIŁA DIALOGU
Moduł trzeci jest praktyką formułowania informacji zwrotnej, która buduje współpracę i wzmacnia relacje. To służy współtworzeniu przestrzeni, która działa dla każdego i zachęca do współodpowiedzialności za organizację.
• Informacja zwrotna budująca współpracę
– Co wspiera budowanie kultury informacji zwrotnej w organizacji?
– O co zadbać, by informacja zwrotna wzmacniała relację?
– Model informacji zwrotnej opartej na współpracy wg Miki Kashtan
– Różne zastosowania prośby o kontakt
• Reagowanie na informację zwrotną, którą trudno jest usłyszeć
• Dynamika empatycznej rozmowy:
– Jak mówić by być usłyszanym?
– Jak słuchać by usłyszeć?
– Jak zwiększać szanse na wzajemne usłyszenie siebie?
– Umowy rokujące na rozwiązania
• Integracja poznanych narzędzi NVC i praktyka na przykładach z życia biznesowego uczestników
Warsztaty poprowadzą: Joanna Berendt, Elżbieta Więcław, Bartosz Berendt, Michał Sosin
Kiedy?
Moduł I - 3-4 kwietnia 2024
Moduł II - 7-8 maja 2024
Moduł III - 5-6 czerwca 2024
SUPERWIZJA (online) – 3 września 2024
GODZINY WARSZTATÓW
pierwszy dzień: 10.00 – 17.30 (w tym godzinna przerwa na lunch)
drugi dzień: 9.00 – 16.30 (w tym godzinna przerwa na lunch)
superwizja: 9.00 – 15.00
Gdzie? Warszawa, Port Empatii
Szczegółu: https://www.strefarozwoju.filomata.pl/nvc-w-zyciu-lidera/
MASZ PYTANIA?
skontaktuj się z nami
tel. 731 231 741
mail: strefarozwoju@filomata.plOgólne