• NVC W ŻYCIU LIDERA – Od empatycznej komunikacji do skutecznych zespołów

    Warszawa

    NVC W ŻYCIU LIDERA – OD EMPATYCZNEJ KOMUNIKACJI DO SKUTECZNYCH ZESPOŁÓW
    Jesteś liderem w swojej organizacji, zespole, środowisku zawodowym lub społecznym? Jeśli chcesz szukać sposobów na tworzenie przestrzeni, w której skuteczność wynika z wzajemnego zrozumienia i współodpowiedzialności
    Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji procesu rozwojowego NVC W BIZNESIE:
    NVC w życiu lidera – Od empatycznej komunikacji do skutecznych zespołów

    Sprawdź, co zyskacie – Ty i Twoja organizacja:
    • znajomość prawdziwych potrzeb swoich klientów/pracowników i umiejętność budowania relacji, które wzmacniają obie strony
    • poznanie skutecznych sposobów radzenia sobie z „trudnymi” sytuacjami i „kłopotliwymi” klientami i odnajdowanie konstruktywnych rozwiązań
    • udzielanie i odbieranie wspierającej informacji zwrotnej, która usprawni działania na poziomie organizacyjnym
    • znajdowanie rozwiązań, które uwzględniają potrzeby całej organizacji
    • wzbogacenie kompetencji zawodowych i złapanie nowej perspektywy, jaką daje Porozumienie bez Przemocy (NVC)
    • dbanie o siebie, wyznaczanie granic, wzajemny szacunek
    • poprawę atmosfery w miejscu pracy, a w rezultacie większą motywację i zaangażowanie, za którymi idzie skuteczność w działaniu organizacji

    W czasie trzymiesięcznego procesu rozwojowego:
    • poznasz założenia procesu NVC Marshalla B. Rosenberga
    • zobaczysz, jak skutecznie rozwiązywać konflikty oraz tworzyć rozwiązania wygrany-wygrany
    • przyjrzysz się konkretnym sytuacjom z Twojej zawodowej przestrzeni i zyskasz konkretne narzędzia do pracy na co dzień
    • otrzymasz wiedzę, doświadczenie i wsparcie w procesie rozwojowym
    • przećwiczysz narzędzia NVC i dostosujesz je do specyfiki swojej pracy
    • poznasz sposoby pracy z trudnymi emocjami: złością, strachem, frustracją oraz brakiem motywacji
    • zwiększysz świadomość uczuć i potrzeb swoich i innych, by zwiększyć wzajemne zrozumienie w zespole
    • nauczysz się, jak mieć więcej radości i lekkości w wykonywaniu swojej pracy

    Dla kogo jest ten kurs:
    • dla osób, które pracują w bliskim kontakcie ze swoimi Klientami (psychologów, coachów, trenerów)
    • liderów i menedżerów, właścicieli firm
    • dla osób, które chcą w swoim zawodowym życiu i zawodowych relacjach korzystać ze wsparcia, jakie daje NVC
    • dla osób, które chcą się rozwijać, zdobywając ogromny obszar kompetencji, jaki daje NVC
    • pracowników działów HR

    MODUŁ I (3-4 kwietnia 2024) - EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA LIDERA – ŚWIADOMOŚĆ SIEBIE
    Moduł pierwszy jest wprowadzeniem do NVC i zaproszeniem do świata przywództwa opartego na empatii, w którym jest miejsce dla emocji i potrzeb i świadomych wyborów.
    • Podstawowe założenia i narzędzia NVC
    • Droga do porozumienia od JA poprzez TY do MY
    • Jak działają słowa, których używamy? Pułapki komunikacji.
    • Świadomość siebie i zarządzanie sobą: od języka nawykowego do języka potrzeb
    • 4 komponenty skutecznej komunikacji – ważne rozróżnienia:
    – Oceny a Obserwacje
    – Myśli a Uczucia
    – Strategie a Potrzeby
    – Żądania a Prośby
    • Lider czyli kto? Jak może tworzyć efektywne zespoły?
    • Złość lidera – jak nią zarządzać i przekuwać w zasoby budujące relacje?
    – złość i inne „dzwonki” alarmowe w zespole
    – złość jako źródło ważnych informacji
    – sposoby transformowania złości
    • Przywództwo oparte na empatii czyli co?

    MODUŁ II (7-8 maja 2024) - ŚWIADOMOŚĆ INNYCH
    Moduł drugi buduje kompetencje aktywnego słuchania i prowadzenia efektywnych rozmów, w których ludzie wzajemnie słyszą się z perspektywy potrzeb, rozumieją emocje i potrafią je nazywać i regulować. Rozwija umiejętności budowania kontaktu, który sprzyja relacjom.
    • Język potrzeb w praktyce – moc potrzeb budująca kontakt
    • Odchodzenie od etykiet i ocen na rzecz kontaktu, siła obserwacji
    • Empatia jako postawa a granice i cele biznesowe
    • Odmowa budująca kontakt i wzajemne zaufanie
    – Co ważnego stoi za odmową?
    – Jak odmawiać z uważnością na kontakt?
    – Jak przyjmować odmowę konstruktywnie, z uważnością na potrzeby zespołu/organizacji?
    • Trudne komunikaty w zespole jako szansa na głębsze zrozumienie siebie i innych, na szukanie wspólnych rozwiązań
    – Co oznaczają dla lidera i zespołu trudne komunikaty, czym są?
    – Co stoi za trudnymi komunikatami?
    – Jak z empatią dla siebie i innych sobie z nimi radzić?

    MODUŁ III (5-6 czerwca 2024) - ZARZĄDZANIE RELACJAMI W ZESPOLE – SIŁA DIALOGU
    Moduł trzeci jest praktyką formułowania informacji zwrotnej, która buduje współpracę i wzmacnia relacje. To służy współtworzeniu przestrzeni, która działa dla każdego i zachęca do współodpowiedzialności za organizację.
    • Informacja zwrotna budująca współpracę
    – Co wspiera budowanie kultury informacji zwrotnej w organizacji?
    – O co zadbać, by informacja zwrotna wzmacniała relację?
    – Model informacji zwrotnej opartej na współpracy wg Miki Kashtan
    – Różne zastosowania prośby o kontakt
    • Reagowanie na informację zwrotną, którą trudno jest usłyszeć
    • Dynamika empatycznej rozmowy:
    – Jak mówić by być usłyszanym?
    – Jak słuchać by usłyszeć?
    – Jak zwiększać szanse na wzajemne usłyszenie siebie?
    – Umowy rokujące na rozwiązania
    • Integracja poznanych narzędzi NVC i praktyka na przykładach z życia biznesowego uczestników
    Warsztaty poprowadzą: Joanna Berendt, Elżbieta Więcław, Bartosz Berendt, Michał Sosin

    Kiedy?
    Moduł I - 3-4 kwietnia 2024
    Moduł II - 7-8 maja 2024
    Moduł III - 5-6 czerwca 2024
    SUPERWIZJA (online) – 3 września 2024
    GODZINY WARSZTATÓW
    pierwszy dzień: 10.00 – 17.30 (w tym godzinna przerwa na lunch)
    drugi dzień: 9.00 – 16.30 (w tym godzinna przerwa na lunch)
    superwizja: 9.00 – 15.00

    Gdzie? Warszawa, Port Empatii

    Szczegółu: https://www.strefarozwoju.filomata.pl/nvc-w-zyciu-lidera/

    MASZ PYTANIA?
    skontaktuj się z nami
    tel. 731 231 741
    mail: strefarozwoju@filomata.pl

    Ogólne