• NVC W ŻYCIU LIDERA – Od empatycznej komunikacji do skutecznych zespołów

    Warszawa

    NVC W ŻYCIU LIDERA – Od empatycznej komunikacji do skutecznych zespołów

    Zapraszamy na kolejną edycję procesu rozwojowego NVC W BIZNESIE
    MODUŁ I – 4-5 kwietnia 2023
    MODUŁ II – 10-11 maja 2023
    MODUŁ III – 19-20 czerwca 2023

    Godziny warsztatów:
    pierwszy dzień – 10.00 – 17.30
    drugi dzień – 9.00 – 16.30

    Kurs poprowadzą trenerzy z wieloletnim doświadczeniem biznesowym i NVC: Joanna Berendt, Bartosz Berendt, Michał Sosin i Elżbieta Więcław

    GDZIE?
    stacjonarnie
    Warszawa, Port Empatii,
    ul.Okrzei 6, lok. 49

    Sprawdź, co zyskacie – Ty i Twoja organizacja:
    – znajomość prawdziwych potrzeb swoich klientów/pracowników i umiejętność budowania relacji, które wzmacniają obie strony
    – poznanie skutecznych sposobów radzenia sobie z „trudnymi” sytuacjami i „kłopotliwymi” klientami i odnajdowanie konstruktywnych rozwiązań
    – udzielanie i odbieranie wspierającej informacji zwrotnej, która usprawni działania na poziomie organizacyjnym
    – znajdowanie rozwiązań, które uwzględniają potrzeby całej organizacji
    – wzbogacenie kompetencji zawodowych i złapanie nowej perspektywy, jaką daje Porozumienie bez Przemocy (NVC)
    – dbanie o siebie, wyznaczanie granic, wzajemny szacunek
    – poprawę atmosfery w miejscu pracy, a w rezultacie większą motywację i zaangażowanie, za którymi idzie skuteczność w działaniu organizacji

    W czasie trzymiesięcznego procesu rozwojowego:
    – poznasz założenia procesu NVC Marshalla B. Rosenberga
    – zobaczysz, jak skutecznie rozwiązywać konflikty oraz tworzyć rozwiązania wygrany-wygrany
    – przyjrzysz się konkretnym sytuacjom z Twojej zawodowej przestrzeni i zyskasz konkretne narzędzia do pracy na co dzień
    – otrzymasz wiedzę, doświadczenie i wsparcie w procesie rozwojowym
    – przećwiczysz narzędzia NVC i dostosujesz je do specyfiki swojej pracy
    – poznasz sposoby pracy z trudnymi emocjami: złością, strachem, frustracją oraz brakiem motywacji
    – zwiększysz świadomość uczuć i potrzeb swoich i innych, by zwiększyć wzajemne zrozumienie w zespole
    – nauczysz się, jak mieć więcej radości i lekkości w wykonywaniu swojej pracy

    Dla kogo jest ten kurs:
    – dla osób, które pracują w bliskim kontakcie ze swoimi Klientami (psychologów, coachów, trenerów)
    – liderów i menedżerów, właścicieli firm
    – dla osób, które chcą w swoim zawodowym życiu i zawodowych relacjach korzystać ze wsparcia, jakie daje NVC
    – dla osób, które chcą się rozwijać, zdobywając ogromny obszar kompetencji, jaki daje NVC
    – pracowników działów HR

    PROGRAM KURSU

    MODUŁ I (4-5 kwietnia 2023)
    EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA LIDERA – ŚWIADOMOŚĆ SIEBIE
    Moduł pierwszy jest wprowadzeniem do NVC i zaproszeniem do świata przywództwa opartego na empatii, w którym jest miejsce dla emocji i potrzeb i świadomych wyborów.

    1. Podstawowe założenia i narzędzia NVC
    2. Droga do porozumienia od JA poprzez TY do MY
    3. Jak działają słowa, których używamy? Pułapki komunikacji.
    4. Świadomość siebie i zarządzanie sobą: od języka nawykowego do języka potrzeb
    5. 4 komponenty skutecznej komunikacji – ważne rozróżnienia:
    – Oceny a Obserwacje
    – Myśli a Uczucia
    – Strategie a Potrzeby
    – Żądania a Prośby
    6. Lider czyli kto? Jak może tworzyć efektywne zespoły?
    7. Złość lidera – jak nią zarządzać i przekuwać w zasoby budujące relacje?
    – złość i inne „dzwonki” alarmowe w zespole
    – złość jako źródło ważnych informacji
    – sposoby transformowania złości
    7. Przywództwo oparte na empatii czyli co?

    MODUŁ II (10-11 maja 2023)
    ŚWIADOMOŚĆ INNYCH
    Moduł drugi buduje kompetencje aktywnego słuchania i prowadzenia efektywnych rozmów, w których ludzie wzajemnie słyszą się z perspektywy potrzeb, rozumieją emocje i potrafią je nazywać i regulować. Rozwija umiejętności budowania kontaktu, który sprzyja relacjom.

    1. Język potrzeb w praktyce – moc potrzeb budująca kontakt
    2. Odchodzenie od etykiet i ocen na rzecz kontaktu, siła obserwacji
    3. Empatia jako postawa a granice i cele biznesowe
    4. Odmowa budująca kontakt i wzajemne zaufanie
    – Co ważnego stoi za odmową?
    – Jak odmawiać z uważnością na kontakt?
    – Jak przyjmować odmowę konstruktywnie, z uważnością na potrzeby zespołu/organizacji?
    5. Trudne komunikaty w zespole jako szansa na głębsze zrozumienie siebie i innych, na szukanie wspólnych rozwiązań
    – Co oznaczają dla lidera i zespołu trudne komunikaty, czym są?
    – Co stoi za trudnymi komunikatami?
    – Jak z empatią dla siebie i innych sobie z nimi radzić?

    MODUŁ III (19-20 czerwca 2023)
    ZARZĄDZANIE RELACJAMI W ZESPOLE – SIŁA DIALOGU
    Moduł trzeci jest praktyką formułowania informacji zwrotnej, która buduje współpracę i wzmacnia relacje. To służy współtworzeniu przestrzeni, która działa dla każdego i zachęca do współodpowiedzialności za organizację.

    1. Informacja zwrotna budująca współpracę
    – Co wspiera budowanie kultury informacji zwrotnej w organizacji?
    – O co zadbać, by informacja zwrotna wzmacniała relację?
    – Model informacji zwrotnej opartej na współpracy wg Miki Kashtan
    – Różne zastosowania prośby o kontakt
    2. Reagowanie na informację zwrotną, którą trudno jest usłyszeć
    3. Dynamika empatycznej rozmowy:
    – Jak mówić by być usłyszanym?
    – Jak słuchać by usłyszeć?
    – Jak zwiększać szanse na wzajemne usłyszenie siebie?
    – Umowy rokujące na rozwiązania
    4. Integracja poznanych narzędzi NVC i praktyka na przykładach z życia biznesowego uczestników

    Po każdym module odbywa się dodatkowo spotkanie on-line, tzw. „teleklasa”, która służy wymianie doświadczeń i jest dodatkowym wsparciem trenera dla uczestników.

    Całość kursu zakończymy SUPERWIZJĄ on-line – czyli świadomym oglądem tego, co się wydarzyło w trakcie warsztatów.
    Termin superwizji – 11 września 2023
    Liczebność grupy
    Warsztaty odbędą się, jeśli zbierze się minimalnie grupa 12 osób. Maksymalna liczba uczestników to 20 osób.

    Cena od 6900 zł do 7800 zł
    Możliwość rozłożenia płatności n raty, dodatkowa zniżka przy kilku osobach z jednej firmy.

    Szczegóły: https://www.strefarozwoju.filomata.pl/porozumienie-bez-przemocy-w-zyciu-zawodowym/

    MASZ PYTANIA?
    skontaktuj się z nami:
    telefonicznie – 731 231 741
    mailowo – strefarozwoju@filomata.pl

    Ogólne