NVC W ŻYCIU LIDERA – Od empatycznej komunikacji do skutecznych zespołów
Warszawa
NVC W ŻYCIU LIDERA – Od empatycznej komunikacji do skutecznych zespołów
Zapraszamy na kolejną edycję procesu rozwojowego NVC W BIZNESIE
MODUŁ I – 4-5 kwietnia 2023
MODUŁ II – 10-11 maja 2023
MODUŁ III – 19-20 czerwca 2023
Godziny warsztatów:
pierwszy dzień – 10.00 – 17.30
drugi dzień – 9.00 – 16.30
Kurs poprowadzą trenerzy z wieloletnim doświadczeniem biznesowym i NVC: Joanna Berendt, Bartosz Berendt, Michał Sosin i Elżbieta Więcław
GDZIE?
stacjonarnie
Warszawa, Port Empatii,
ul.Okrzei 6, lok. 49
Sprawdź, co zyskacie – Ty i Twoja organizacja:
– znajomość prawdziwych potrzeb swoich klientów/pracowników i umiejętność budowania relacji, które wzmacniają obie strony
– poznanie skutecznych sposobów radzenia sobie z „trudnymi” sytuacjami i „kłopotliwymi” klientami i odnajdowanie konstruktywnych rozwiązań
– udzielanie i odbieranie wspierającej informacji zwrotnej, która usprawni działania na poziomie organizacyjnym
– znajdowanie rozwiązań, które uwzględniają potrzeby całej organizacji
– wzbogacenie kompetencji zawodowych i złapanie nowej perspektywy, jaką daje Porozumienie bez Przemocy (NVC)
– dbanie o siebie, wyznaczanie granic, wzajemny szacunek
– poprawę atmosfery w miejscu pracy, a w rezultacie większą motywację i zaangażowanie, za którymi idzie skuteczność w działaniu organizacji
W czasie trzymiesięcznego procesu rozwojowego:
– poznasz założenia procesu NVC Marshalla B. Rosenberga
– zobaczysz, jak skutecznie rozwiązywać konflikty oraz tworzyć rozwiązania wygrany-wygrany
– przyjrzysz się konkretnym sytuacjom z Twojej zawodowej przestrzeni i zyskasz konkretne narzędzia do pracy na co dzień
– otrzymasz wiedzę, doświadczenie i wsparcie w procesie rozwojowym
– przećwiczysz narzędzia NVC i dostosujesz je do specyfiki swojej pracy
– poznasz sposoby pracy z trudnymi emocjami: złością, strachem, frustracją oraz brakiem motywacji
– zwiększysz świadomość uczuć i potrzeb swoich i innych, by zwiększyć wzajemne zrozumienie w zespole
– nauczysz się, jak mieć więcej radości i lekkości w wykonywaniu swojej pracy
Dla kogo jest ten kurs:
– dla osób, które pracują w bliskim kontakcie ze swoimi Klientami (psychologów, coachów, trenerów)
– liderów i menedżerów, właścicieli firm
– dla osób, które chcą w swoim zawodowym życiu i zawodowych relacjach korzystać ze wsparcia, jakie daje NVC
– dla osób, które chcą się rozwijać, zdobywając ogromny obszar kompetencji, jaki daje NVC
– pracowników działów HR
PROGRAM KURSU
MODUŁ I (4-5 kwietnia 2023)
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA LIDERA – ŚWIADOMOŚĆ SIEBIE
Moduł pierwszy jest wprowadzeniem do NVC i zaproszeniem do świata przywództwa opartego na empatii, w którym jest miejsce dla emocji i potrzeb i świadomych wyborów.
1. Podstawowe założenia i narzędzia NVC
2. Droga do porozumienia od JA poprzez TY do MY
3. Jak działają słowa, których używamy? Pułapki komunikacji.
4. Świadomość siebie i zarządzanie sobą: od języka nawykowego do języka potrzeb
5. 4 komponenty skutecznej komunikacji – ważne rozróżnienia:
– Oceny a Obserwacje
– Myśli a Uczucia
– Strategie a Potrzeby
– Żądania a Prośby
6. Lider czyli kto? Jak może tworzyć efektywne zespoły?
7. Złość lidera – jak nią zarządzać i przekuwać w zasoby budujące relacje?
– złość i inne „dzwonki” alarmowe w zespole
– złość jako źródło ważnych informacji
– sposoby transformowania złości
7. Przywództwo oparte na empatii czyli co?
MODUŁ II (10-11 maja 2023)
ŚWIADOMOŚĆ INNYCH
Moduł drugi buduje kompetencje aktywnego słuchania i prowadzenia efektywnych rozmów, w których ludzie wzajemnie słyszą się z perspektywy potrzeb, rozumieją emocje i potrafią je nazywać i regulować. Rozwija umiejętności budowania kontaktu, który sprzyja relacjom.
1. Język potrzeb w praktyce – moc potrzeb budująca kontakt
2. Odchodzenie od etykiet i ocen na rzecz kontaktu, siła obserwacji
3. Empatia jako postawa a granice i cele biznesowe
4. Odmowa budująca kontakt i wzajemne zaufanie
– Co ważnego stoi za odmową?
– Jak odmawiać z uważnością na kontakt?
– Jak przyjmować odmowę konstruktywnie, z uważnością na potrzeby zespołu/organizacji?
5. Trudne komunikaty w zespole jako szansa na głębsze zrozumienie siebie i innych, na szukanie wspólnych rozwiązań
– Co oznaczają dla lidera i zespołu trudne komunikaty, czym są?
– Co stoi za trudnymi komunikatami?
– Jak z empatią dla siebie i innych sobie z nimi radzić?
MODUŁ III (19-20 czerwca 2023)
ZARZĄDZANIE RELACJAMI W ZESPOLE – SIŁA DIALOGU
Moduł trzeci jest praktyką formułowania informacji zwrotnej, która buduje współpracę i wzmacnia relacje. To służy współtworzeniu przestrzeni, która działa dla każdego i zachęca do współodpowiedzialności za organizację.
1. Informacja zwrotna budująca współpracę
– Co wspiera budowanie kultury informacji zwrotnej w organizacji?
– O co zadbać, by informacja zwrotna wzmacniała relację?
– Model informacji zwrotnej opartej na współpracy wg Miki Kashtan
– Różne zastosowania prośby o kontakt
2. Reagowanie na informację zwrotną, którą trudno jest usłyszeć
3. Dynamika empatycznej rozmowy:
– Jak mówić by być usłyszanym?
– Jak słuchać by usłyszeć?
– Jak zwiększać szanse na wzajemne usłyszenie siebie?
– Umowy rokujące na rozwiązania
4. Integracja poznanych narzędzi NVC i praktyka na przykładach z życia biznesowego uczestników
Po każdym module odbywa się dodatkowo spotkanie on-line, tzw. „teleklasa”, która służy wymianie doświadczeń i jest dodatkowym wsparciem trenera dla uczestników.
Całość kursu zakończymy SUPERWIZJĄ on-line – czyli świadomym oglądem tego, co się wydarzyło w trakcie warsztatów.
Termin superwizji – 11 września 2023
Liczebność grupy
Warsztaty odbędą się, jeśli zbierze się minimalnie grupa 12 osób. Maksymalna liczba uczestników to 20 osób.
Cena od 6900 zł do 7800 zł
Możliwość rozłożenia płatności n raty, dodatkowa zniżka przy kilku osobach z jednej firmy.
Szczegóły: https://www.strefarozwoju.filomata.pl/porozumienie-bez-przemocy-w-zyciu-zawodowym/
MASZ PYTANIA?
skontaktuj się z nami:
telefonicznie – 731 231 741
mailowo – strefarozwoju@filomata.plOgólne