• MINIMEDIACJE Z DZIEĆMI – CZYLI JAK MOŻEMY BYĆ CZĘŚCIĄ ROZWIĄZANIA, A NIE KONFLIKTU?

    Gliwice

    MINI-MEDIACJE to metoda konstruktywnego rozwiązywania konfliktów, która ma zastosowanie w domu, na placu zabaw, w przedszkolu, szkole, także w pracy.

    Zaprezentujemy autorską metodę SNO, z jasną strukturą działania: Słyszę – Nazywam – Otwieram się na rozwiązania.

    W czasie spotkania chcemy pokazać, jak w konflikcie towarzyszyć dzieciom, by stawać się częścią rozwiązania i nie być częścią konfliktu. Będziemy ćwiczyć sposoby, które biorą pod uwagę potrzeby wszystkich uczestników konfliktu. Nasza praca będzie opierać się na podejściu NVC (Porozumienia bez Przemocy).

    Konflikt z dzieckiem (lub między dziećmi) może być bolesnym przeżyciem dla każdego rodzica, a kłótnie między rówieśnikami źródłem frustracji opiekunów i nauczycieli.

    Nasz sposób reagowania na odmienne zdanie kształtuje się od najmłodszych lat. Dzieci imitują zachowania dorosłych i przekładają je na własne relacje. Jednak wielu dorosłych nikt nie nauczył w dzieciństwie, jak radzić sobie w konflikcie, by doprowadzić do pozytywnych rezultatów. Tym bardziej radzenie sobie z odmiennym zdaniem i złością dzieci może być sporym wyzwaniem.

    Tymczasem energia zjadana przez złość, bezsilność i frustrację może popłynąć w kierunku szukania sposobu, jak dostać to, co jest dla nas w danym momencie ważne i pokierować sytuacją tak, żeby rozwiązania wszystkim się podobały. Tego można się nauczyć!

    Dla kogo?
    Minimediacje przydadzą się: rodzicom, nauczycielom, i wychowawcom znajdą zastosowanie w szkołach, przedszkolach, na placach zabaw, na koloniach, we wszelkich instytucjach,

    Mają na celu przekazanie dzieciom i młodzieży umiejętności konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych. Będą przydatne dla każdego, kto szuka w życiu relacji, a nie racji, kto chce dialogu zamiast siłowych rozwiązań.

    Dzięki mini-mediacjom dzieci min.:

    – przyzwyczajają się do szukania rozwiązań zamiast winnych;
    – uczą się słyszeć nawzajem swoje potrzeby zamiast krzyczeć, by ich zdanie było „na wierzchu”;
    – wypowiadając swoje pomysły, które są brane pod uwagę i realizowane, budują pewność siebie;
    – stają się bardziej odpowiedzialne i chętniej przestrzegają ustaleń, które tworzą/współtworzą;
    – w szkole, a następnie na studiach, w pracy i w domu będą odważniejsze w proponowaniu strategii, bardziej chętne do wsłuchania się w potrzeby innych, otwarte na wielość rozwiązań.

    A przy okazji opiekunowie, rodzice, pedagodzy mają więcej radosnego czasu – z dziećmi, dla siebie, dla innych.

    W czasie warsztatów podpowiemy i poćwiczymy, jak:
    – szukać rozwiązań zamiast winnych;
    – usłyszeć nawzajem swoje potrzeby, bez krzyku o to, by moje „było na wierzchu” ;
    – wypowiadać swoje pomysły, aby miały szansę być brane pod uwagę i realizowane,
    – uczyć dzieci odpowiedzialności i przestrzegania ustaleń, które same tworzą lub współtworzą;
    – zyskać więcej radosnego czasu dla siebie
    – budować u dzieci gotowość do proponowania własnych strategii i dostrzegania wielości rozwiązań.

    Program obejmuje:
    – rozróżnianie potrzeb od strategii i znaczenie tego rozróżnienia dla codziennego rozwiązywania konfliktów;
    – naukę towarzyszenia dzieciom w rozwiązywaniu konfliktów metodą SNO;
    – naukę odpowiedzialności i przestrzegania ustaleń, wyposażenia dzieci w te umiejętności;
    – zagadnienia: rywalizacji, dzielenia się, porównywania i wymuszonego przepraszania;
    – alternatywę dla „przepraszam” czyli naukę zmiany perspektywy;
    – prace detektywistyczne: dlaczego dzieci nie mają ochoty się dzielić?

    Główną podstawę metodyczną warsztatów stanowi Porozumienie bez Przemocy (NVC) Marshalla Rosenberga.

    Więcej o mini mediacjach:

    http://grl.zone/mediacje

    Kiedy?
    18 kwietnia 2020r, (sobota), w godz. 9.00 – 17.00 (przewidziana godzinna przerwa na lunch).

    Gdzie?
    Siedziba FILOMATY, Gliwice, ul. Bojkowska 20a

    Inwestycja:
    300/350 zł

    Każdy uczestnik otrzyma książkę Katarzyny Dworaczyk: Minimediacje z dziećmi. O dzieleniu się, docenianiu, przepraszaniu i świętowaniu oraz materiały warsztatowe.

    Jak się zapisać?
    Wypełnij formularz zgłoszeniowy: http://filomata.com.pl/formularz/formularz.html

    Masz pytania?
    Prosimy o kontakt:
    email: szkolenia@filomata.pl
    tel. 731 231 741 lub 32 270 76 65

    Prowadzenie:
    KATARZYNA DWORACZYK
    Trenerka, mediatorka, terapeutka, nieustanie poszukuje sposobów na to, aby ludzie się rozumieli.
    Od momentu, kiedy ponad dziesięć lat temu poznała Porozumienie bez Przemocy Marshalla Rosenberga, integruje je w swoim życiu; w pracy, na szkoleniach i w rodzinie. Po urodzeniu córki i zakończeniu procesu certyfikacji Mediatorki Sądowej w 2013, zebrała swoje doświadczenie z biznesu, połączyła z procesami, które poznała na warsztatach i stworzyła metodę SNO rozwiązywania konfliktów z i między dziećmi. Od tego momentu współpracuje z przedszkolami, szkołami i instytucjami w całej Polsce, prowadząc warsztaty, wykłady i grupy praktyczne.
    Oprócz pracy trenerskiej i terapeutycznej działa artystycznie – napisała książkę Wszystko, co jest teraz zaczęło się tam, w której zilustrowała wydarzenia ze swojego dzieciństwa, publikuje opowieści graficzne w Polsce i za granicą, w ramach rezydencji artystycznych i wystaw pokazuje ludzkie historie, wyprowadzane z nich prawdy o życiu – ludziach, relacjach, świecie. Tworzy filmy dokumentalne o babciach, które przeżyły II wojnę światową.
    Jest także autorką książki Minimediacje z dziećmi. O dzieleniu się, docenianiu, przepraszaniu i świętowaniu.
    Razem z Agnieszką Pietlicką stworzyły w Poznaniu Fundację „Miejsce Ludzi”.

    Ogólne