• Train the Trainer – Mini Mediacje

    Gliwice

    Zapraszamy na cykl warsztatów, który wyposaży uczestników w narzędzia oraz wiedzę, by przeprowadzać spotkania, wykłady oraz warsztaty \"Mini Mediacji z i między dziećmi\" stworzoną przez Katarzynę Dworaczyk metodę SNO (Słyszę, Nazywam, Otwieram się na rozwiązania).

    Tak Katarzyna Dworaczyk opisuje metodę SNO:
    3 lata temu w Poznaniu przeprowadziłam pierwsze warsztaty dotyczące Mini Mediacji z i między dziećmi. Metoda SNO była wynikiem poznania takich narzędzi jak Mikro-kręgi, mediacje sądowe, spójne z Porozumieniem bez Przemocy, towarzyszenie innym w procesie złości, jednocześnie to, co doprowadziło mnie do trójki SŁYSZĘ – NAZYWAM – OTWIERAM OKNO, to długie i intensywne, nierzadko radosne rozmowy z dziećmi w przedszkolach, na placach zabaw, w domu. Metoda, którą dzielę się od wielu lat, jest „testowana na dzieciach”. Uczestnicy moich spontanicznych, terenowych Mini Mediacji szybko dawali mi feedback – po prostu odchodzili, gdy na przykład, wiedziałam lepiej, lub prosiłam, żeby powtórzyli, czego chce koleżanka lub właśnie do mnie przychodzili, gdy wybierałam dawanie uwagi i stwarzanie przestrzeni na samodzielność i kreatywność.

    Model SNO jest, jak mówił Rosenberg „simple but not easy”, czyli prosty, a nie do końca może łatwy w stosowaniu:-) Mając świadomość, że najbardziej aktywną potrzebą dzieci jest UWAGA, pierwszy punkt to SŁYSZĘ – DAJĘ ZNAĆ, ŻE SŁYSZĘ (co nie jest jednoznaczne z tym, że się zgadzam), dzięki powtórzeniu tego, co dziecko do nas mówi, nie powtórzy tego jeszcze raz, tylko głośniej, lub kopiąc rower etc. Toteż pierwszy punkt to „S”.

    Drugi punkt „N” – nazywam potrzebę – zgodnie z Porozumieniem, wszystko, co robimy, lub czego wybieramy nie robić, wszystko, co mówimy, lub czego decydujemy się nie powiedzieć jest po to, by zaspokoić naszą potrzebę. Kluczowe jest dotarcie do potrzeby, ponieważ to do niej dobierzemy strategie. Jeśli jej nie znamy, pomysły na jej spełnienie wybieramy na „chybił-trafił”, a szansa, że „trafimy” jest niewielka. Możemy się domyślać, czego dziecko potrzebuje, sama chęć dotarcia do potrzeby dziecka już jest empatią. Możemy też zapytać „dlaczego chcesz…./ dlaczego nie chcesz…” i wspólnie z dzieckiem odnaleźć źródło jego frustracji.

    Trzeci punkt „O”, z mojego warsztatowego doświadczenia jest czasami dla uczestników największym wyzwaniem, ponieważ zamiast sypać tutaj „świetnymi” pomysłami „doskonałymi” radami, otwieramy okno na rozwiązanie, czyli stwarzamy przestrzeń na to, by dziecko/dzieci same szukały rozwiązań, a nasze genialne strategie czekają w gotowości w naszej głowie i mocno pracujemy, by nie wyszły (przynajmniej na początku) przez „ust naszych korale”. Pytamy: „To co można zrobić, by…”, „A jak chcesz, żeby było?”, „To jakie macie pomysły na rozwiązanie tej sprawy…”

    Cykl warsztatów ma na celu zapoznanie osób uczestniczących z Mini mediacjami metodą SNO,da im możliwość prowadzenia mediacji w szkołach i przedszkolach z dziećmi, nauczenie tego narzędzia uczestników swoich szkoleń, wykładów, spotkań.

Oprócz wiedzy merytorycznej dotyczącej konfliktu, Porozumienia bez Przemocy, empatycznej komunikacji i mediacji, osoby uczestniczące poznają również warsztat wystąpień publicznych, tworzenie scenariuszy szkoleń, prowadzenia szkoleń (od integracji po ewaluację), prowadzenie spotkań indywidualnych oraz grup praktycznych.

    Uczestnicy otrzymają komplet materiałów źródłowych (edytowalne pliki prezentacji, ćwiczeń, scenariuszy, bajek, etc.) do samodzielnego przeprowadzania spotkań.

    Oprócz Mini Mediacji opartych o system SNO, będziemy rozkładać na czynniki pierwsze (i szukać odpowiedzi służących dialogowi z dzieckiem i między nimi):
    – przepraszanie
    – docenianie
    – towarzyszenie w procesie złości
    – towarzyszenie w płaczu
    – … i wszystko, co nam ponadto w trakcie warsztatów się pojawi i z czym uczestnicy tutaj trafią.
    Wszystkie przedstawione zagadnienia opierają się na i są spójne z Porozumieniem bez Przemocy (NVC), Systemem Wewnętrznej Rodziny (IFS) i Kompasem (Arniny Kashtan).

    Warunki uczestnictwa w TTT Mini mediacje:
    – list motywacyjny
    – rozmowa kwalifikacyjna (video rozmowa też jest możliwa)
    – ilość miejsc – 10
    Pozytywna ocena pozwala na samodzielne, akredytowane przeprowadzanie warsztatów i wykładów metodą SNO.

    Dla kogo?
    Do udziału w Treningu TTT zapraszamy nauczycielki, nauczycieli, rodziców, mediatorki i mediatorów, każdego, dla kogo ważne jest wyposażenie następnych pokoleń w samodzielne rozwiązywanie konfliktów.

    Kiedy?
    listopad 2019 – marzec 2020

    Daty zjazdów*:
    15 listopada – godz. 17.00-20.00,
    16-17 listopada – godz. 9.00-17.00,
    31 stycznia – godz. 17.00-20.00,
    1-2 lutego – godz. 9.00-17.00,
    21 lutego – godz. 17.00-20.00,
    22-23 lutego – godz. 9.00-17.00,

    Dodatkowy termin, zależny od liczby uczestników:
    14-15 marca – godz. 9.00-17.00

    * istnieje możliwość zmiany terminów zjazdów na prośbę grupy, po pierwszym zjeździe

    Gdzie?
    GLIWICE, ul. Bojkowska 20a, Siedziba FILOMATY

    Koszt:
    3000 zł (0% vat) lub 3690 zł (23% vat)

    Organizator:
    DU Sp. z o.o.

    katarzyna@grl.zone
    +48 791333913

    Jak się zapisać?
    Wypełnij formularz zgłoszeniowy: http://filomata.com.pl/formularz/formularz.html

    Prowadzenie warsztatów:
    Katarzyna Dworaczyk

    Więcej informacji: http://www.filomata.com.pl/index.php?strona=5476

    Ogólne