• Akcja-Minimediacja, czyli jak być częścią rozwiązania, a nie konfliktu

    Poznań

    O mediacjach:
    Krzyczące na siebie, zaczepiające się dzieci prawdopodobnie chcą być wysłuchane i zrozumiane. Czy osiągną to w ten sposób? Raczej nie. Znajdźmy alternatywę. Energia zjadana przez złość, bezsilność lub frustrację może popłynąć w kierunku jak zrozumieć, co jest dla nas ważne i znaleźć sposoby by o to zadbać. Minimediacje :: przydadzą się wychowawcom i rodzicom, znajdą zastosowanie w szkołach, przedszkolach, na placach zabaw, na koloniach, we wszelkich instytucjach, :: mają na celu przekazanie dzieciom i młodzieży umiejętności konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.

    Dzięki mediacjom dzieci m.in.:
    :: przyzwyczajają się do szukania rozwiązań zamiast winnych
    :: uczą się słyszeć nawzajem swoje potrzeby zamiast krzyczeć, by ich zdanie było „na wierzchu”
    :: wypowiadając swoje pomysły, które są brane pod uwagę i realizowane, budują pewność siebie
    :: stają się bardziej odpowiedzialne i chętniej przestrzegają ustaleń, które tworzą/współtworzą
    :: w szkole, a następnie na studiach, w pracy i w domu będą odważniejsze w proponowaniu strategii, bardziej chętne do wsłuchania się w potrzeby innych, otwarte na wielość rozwiązań.

    Przy okazji opiekunowie, rodzice, pedagodzy mają więcej radosnego czasu – z dziećmi, dla siebie, dla innych.

    O warsztatach:
    Zapraszamy na warsztat nauczycieli, trenerów, wychowawców, rodziców, dziadków, baby-sitterów, nianie… Zależy nam, by wyposażyć dorosłych w takie narzędzia, dzięki którym będą mogli transformować sytuacje konfliktowe we współpracę, a kontakt między rozmówcami, mimo różnic zdań czy wieku, zbudują na zrozumieniu, zaufaniu i szacunku.
    :: Model, z którego korzystamy, jest prosty, choć nie zawsze łatwy (szczególnie, gdy ciśnienie już podskoczyło).
    :: Przyjrzymy się temu, co można zrobić, byśmy szli na rozmowę a nie na wojnę, nie tylko to deklarując, ale naprawdę działając w tym kierunku.
    :: Zobaczymy, jakie znaczenie w konflikcie ma usłyszenie siebie nawzajem i w jaki sposób wspiera to znalezienie porozumienia.

    Główną podstawę metodyczną warsztatów stanowi Porozumienie bez Przemocy Marshalla Rosenberga. Moja praca opiera się na tym światopoglądzie.

    PROWADZI KATARZYNA DWORACZYK
    Od momentu, kiedy poznałam Porozumienie bez Przemocy Marshalla Rosenberga integruję je w swoim życiu: w pracy, na warsztatach, w rodzinie. Gdy zostałam mamą, z mniejszymi i większymi sukcesami oraz „coraz lepszymi porażkami”, włączam Porozumienie do relacji z dziećmi. Widząc zmiany i wzbogacenie życia, jakie daje Porozumienie, od 10 lat staram się zarażać nim rodziny, biznes (korporacje, firmy rodzinne) i instytucje (uniwersytety, placówki służby zdrowia). W 2013 roku zakończyłam proces certyfikacji mediatora. Do zawodu trenera przygotowywałam się w Akademii Trenerów Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie. Fascynują mnie interakcje między ludźmi, mediacje zewnętrzne i wewnętrzne, a także to, że „czasem warto wybrać bycie szczęśliwym zamiast mieć rację”. Obecnie wprowadzam minimediacje do szkół i przedszkoli w całej Polsce, spisuję tam dialogi, które zaczęły układać się w książkę. Jestem autorką i ilustratorką, w 2016 roku napisałam i wydałam książkę o przekonaniach „Wszystko, co jest teraz, zaczęło się tam”.

    Logistyka
    :: Miejsce: Miejsce Ludzi, ul. Sienkiewicza 6/12, Poznań
    :: Termin: 26 maja 2019, 09:30-17:00
    :: Koszt:
    :: Klienci indywidualni: od 160 do 1000 zł
    :: Firmy: od 250 do 1000 zł
    :: Szkoły, przedszkola: od 200 do 1000 zł
    :: Osoby poniżej 24 i powyżej 60 roku życia: od 110 do 1000 zł

    :: Informacja merytoryczne: dworaczyk@du-t.com
    :: Zapisy oraz informacje logistyczne: https://du-t.com/sklep/warsztat/minimediacje-miedzy-dziecmi

    Ogólne